Bejelentkezés

Blog

Hogyan zajlik egy magánóra?

Hogyan zajlik egy magánóra?

A magánórán nem lehet rögtönözni. Éppen ellenkezőleg, a minőségi oktatói kurzus megtartásához elengedhetetlen annak előkészítése.

Az első 10 perc: kapcsolatépítés

A magánóra első percei meghatározóak, mert ezek határozzák meg a későbbiekben a légkört. Ebből a pár percből a tanár tudja, hogy a magánórák relevánsak lesznek-e a diák számára.

Ellentétben azzal, amit a távoli oktatásról vagy webkamerás leckékről gondolnánk, a fizikai jelenlét elengedhetetlen. A szakember könnyebben tud segíteni ha a diáknak gondja van, le tudja ellenőrizni, amit nem ért. A diák számára ez mindenekelőtt a gyors és hatékony tanulás biztosítéka, mert látni fogja, hogy tanára kérdez, magyaráz neki, igyekszik pótolni a tanulmányi hiányosságait.

Ebben az értelemben egyértelmű, hogy a magánóra első 10 perce valódi kötődést teremt a magántanár és a diák között. Csak a bizalmi kapcsolat kialakításával nyeri el a magánóra teljes értékét.

A tanár számára elfogadható kompromisszumot kell találni: ne legyen túl főnökösködő, de ne legyen túl barátságos sem a diákkal.

A lényeg az, hogy a tanuló az óra kezdetétől érezze, hogy a tanár azért van ott, hogy segítse a fejlődést és ne szégyelljen kérdezni ha valamit nem ért. Éppen ellenkezőleg, az érettség és az intelligencia bizonyítéka annak felismerése, hogy valakinek vannak hiányosságai amelyeket pótolni kell.

Azzal, hogy nem túl hangos, sem túl halk hangon, a hallgató szemébe néz, amikor beszél vele, bizalmi kapcsolatot és további kapcsolatot teremtünk a pedagógiában.

A tanuló bizalmának elnyerése érdekében a tapasztalt tanár sem túl hangosan, sem túl halkan beszélve, a hallgató szemébe nézve tanít.

10 perc az előző lecke áttekintése és ellenőrzése

A magánóra másik 10 percében érdemes az előző órán történteket gyorsan áttekinteni. A tanárnak meg kell győződnie arról, hogy a diák jegyzeteket és a fontosabb pontokat mind megértette. Ennek elmulasztása esetén a tanár esetleg később eszmél rá, hogy jóval visszább kell menni az ismétlésben ami megtöri az óra lendületét.

Ha kétségei vannak, miért ne kérdezzen bele vagy irasson egy gyors tesztet, hogy lássa, mindent asszimilált-e a diák?

Hangsúlyozza a tanulónak, hogy nyugodtan kérdezhet, vagy akár a tanár is közvetlen kérdéseket tehet fel neki, hogy megbizonyosodjon arról, hogy minden rendben van.

Ilyenkor lesz nyilvánvaló a tanuló számára is, hogy jól megértette-e a tanultakat, vagy legközelebb érdemes több kérdést feltenni, esetleg jobban felkészülni önállóan az órára.

20-30 perces tanulás

A gyors ismétlés után jöhet az új anyag.

A magánórák előnye, hogy nem kell lépést tartani az iskolával. Több időt lehet eltölteni egy adott témakörrel vagy fejezettel a tanuló igényei szerint.

Ettől kezdve a tanár olyan gyakorlatokat ad, amelyeket a tanuló végez előtte.

Mint egy személyre szabott edző, mellette áll, hogy segítse, tanácsot adjon, irányítsa, és bátorítsa, hogy tegyen fel bizonyos kérdéseket. Ha a tanuló érti a folyamatot, akkor az óra jól megy. Ha a tanulónak nem sikerül megcsinálnia azt, amit a tanár kér tőle, akkor átnézzük, mi a baj. Ezek a rendszeres kiigazítások teszik lehetővé a magánórák hatékonyságát.

Összefoglalás

Az utolsó 10 percet arra kell használni, hogy összefoglaljuk, mi történt az óra során.

Még ha a kurzus során végig kérdezgette is a hallgatót, a tanár ne habozzon kérdéseket feltenni, megkérdezni, hogy érzi magát, hogy élte meg az órát. Ha a magántanár valós fejlődést lát, fontos, hogy elismerje az erőfeszítést.

A lényeg az, hogy igazi visszajelzést kapjon a hallgatótól:

  • Megértetta amit együtt tanultak?
  • Úgy érzi, hogy jobban megértette a tanár segítségével?
  • Vannak-e olyan pontok, amelyeket legközelebb át szeretne ismételni?

Kapcsolódó cikkek